علم الهدی: اربعین حسینی موجب براندازی صهیونیسم می‌شود-راهبرد معاصر
برنامه هفتم منابع مناسبی برای بالندگی دانشگاه‌ها فراهم کرده است خطیب: امنیت و قدرت ایران مورد اعتراف دوست و دشمن است رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه

علم الهدی: اربعین حسینی موجب براندازی صهیونیسم می‌شود

امام جمعه مشهد گفت: مساله سقوط صهیونیسم و آزادی قدس احتیاج به یک حرکت جمعی همگانی و مردمی دارد و مساله اربعین امام حسین(ع)، سازنده و زمینه ساز آن است و این حرکت و مظاهر این اربعین امروز موجب رشد پدیده سقوط صهیونیسم است.
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۶ - ۰۴ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 August 25
کد خبر: ۲۵۵۴۳۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: حرکت اربعین حسینی در کربلا قدس را آزاد می کند و موجب براندازی صهیونیسم می شود و نجات بخش فلسطین و غزه از چنگ اسرائیل خواهد بود.
 
حجت الاسلام سید احمد علم الهدی در سخنرانی روز اربعین در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی افزود:امام خمینی (ره) در دوران جنگ تحمیلی فرمودند "راه قدس از کربلا می گذرد" که برداشت همه از جمله حضرت امام این بود که اول مشکل صدام و عراق را حل کنیم و وقتی مردم عراق را از چنگ صدام نجات دادیم بعد به دنبال جنگ با صهیونیستها و آزادی قدس برویم.
 
وی اضافه کرد: آن روز شاید کسی متوجه معنی این جمله امام نشد، اما امروز چند میلیون انسان با فرا رسیدن اربعین به سمت کربلا راه می افتند و مرگ بر اسرائیل می گویند و از صهیونیسم بیزاری می جویند و مساله آزادی قدس را فریاد می زنند و با آنچه امروز مشاهده می کنیم معنای حرف امام را که فرمودند "راه قدس از کربلا می گذرد" را می توان درک کرد.
 
امام جمعه مشهد گفت: مساله سقوط صهیونیسم و آزادی قدس احتیاج به یک حرکت جمعی همگانی و مردمی دارد و مساله اربعین امام حسین(ع)، سازنده و زمینه ساز آن است و این حرکت و مظاهر این اربعین امروز موجب رشد پدیده سقوط صهیونیسم است.
 
علم الهدی افزود: وقتی در جامعه، حکومت یزیدی حاکم می شود در حقیقت مردم دچار ناآگاهی و ضلالت می شوند و حق را تشخیص نمی دهند و اینچنین جامعه ای به چراگاه امیال حاکمان ظالم تبدیل می شود و آنها با ستمگری، سرنوشت جامعه اسلامی را ملعبه خود قرار می دهند.
 
وی ادامه داد: امام حسین(ع) برای مبارزه با این جامعه و نجات مردم از این جهالت قیام کرد، البته آگاهی مردم جز با کشته شدن وتکه تکه شدن امام محقق نشد و این گونه چهره زشت و نابکار نظام و حکومت یزدی برای مردم روشن شد.
 
امام جمعه مشهد گفت: در حقیقت با قیام امام حسین(ع) نه فقط مردم آن جامعه تحت حکومت یزید بلکه خون امام در طول تاریخ مردم را از جهالت نجات داد.
 
علم الهدی افزود: جریان کربلا با اسارت اهل بیت(ع) تمام نشد بلکه این خاندان برای ساختن عاشورای دوم و البته برای ساختن مردم به کربلا بازگشتند و آمدند تا واقعه عظیم اربعین را رقم بزنند./انتخاب

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده